Frågor och svar om våra utbildningar i offentlig upphandling

Här får du svar på de vanligaste frågorna vi får om våra utbildningar.

Vanliga frågor

Om jag får förhinder, kan jag avboka min plats?

Din anmälan är bindande. Platsen kan dock överlåtas till en kollega. Mejla eller ring till vår utbildningsadministratör Sonya på : , 08 709 59 37 så hjälper hon dig.

Kan jag gå en utbildning hos er som Trygghetsrådet betalar?

Ja, du kan gå en utbildning hos oss som Trygghetsrådet betalar. Var noga med att uppge rätt fakturaadress och referensnummer till TRR när du gör din bokning. Du ska även lämna dina kontaktuppgifter såsom telefonnummer och mejladress.

Hur anmäler jag mig till utbildningen?

Du anmäler dig genom att fylla i anmälningsformuläret på denna sida.

Underlättar det att få jobb som upphandlare när jag har gått en Diplomerings- eller Certifieringsutbildning hos er?

Ja, det kan underlätta att få nytt jobb/byta jobb efter genomförd utbildning speciellt när du går Dipomerad upphandlare, Concept 1 eller till Certifierad upphandlare, Concept 2.

Vi har flera utbildningsdeltagare som har fått nytt arbete/bytt jobb efter slutförd utbildning, men det är ingenting som vi kan garantera när du går en utbildning hos oss.

Kan jag gå en utbildning hos er som privatperson?

Ja, du kan gå en utbildning hos oss som privatperson, uppge i din bokning att du ska gå som privatperson och skriv in din hemadress så skickar vi fakturan dit.

Hur betalar jag?

Du anger din fakturaadress vid anmälan, fakturering sker i slutet av varje månad.

Kan jag byta min plats till nästa utbildningstillfälle?

Ja, du kan byta utbildningsdatum i mån av plats, bytet måste dock ske senast 10 dagar innnan utbildningsstart. Kontakta vår utbildningsansvariga Sonya Budak på e-post eller ring på telefonnummer 08 709 59 37. Din anmälan är bindande, däremot kan du överlåta din plats till en kollega.

Kan man gå en utbildning hos er även om man inte arbetar som upphandlare?

Ja, det går bra att gå någon av våra grundutbildningar även om du inte arbetar som upphandlare. Speciellt utbildningen Introduktion LOU dag 1-3 riktar sig till nybörjare inom området eller till personer som har en annan yrkesroll men som behöver grundläggande kunskap och förståelse för LOU.

Däremot när det gäller våra specialist- & expertutbildningar så behöver du ha några års erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar eller kravställande för att kunna tillgodogöra dig utbildningen på bästa sätt.

Har era konsulter både praktiskt och teoretisk kunskap om offentlig upphandling?

Ja, alla våra konsulter som håller utbildning arbetar dagligdags med offentlig upphandling och har gedigen praktisk och aktuell kunskap inom området.

Vad ingår i priset?

I priset ingår dokumentation, lunch och fika.

Vad gäller om utbildningen ställs in?

AffärsConcept har rätt att ställa in en utbildning och då återbetalas alla betalda avgifter. Övrig ersättning utgår inte.

Hur vet jag att jag har fått plats på utbildningen?

Du får ett bekräftelsemejl på att du har fått en plats med information om tid och plats när du bokar. Någon vecka innan utbildningsstart får du en kallelse.