Ramavtalsområde

Vägmärken 2015

På gamla vägmärken är ofta reflexförmågan kraftigt försämrad, därför är det viktigt att de byts ut med jämna mellanrum. Ramavtalen ger tillgång till marknadens ledande aktörer inom vägmärken, med kapacitet att leverera. Du kan beställa från ett välsorterat utbud som ger extra skydd i trafiken.

Vagmarken

Ramavtalet för Vägmärken 2015 omfattar:

  • vägmärken
  • uppsättningsmaterial
  • avspärrningsmaterial + övrigt

De standardiserade produkterna med förmånliga priser uppfyller även höga miljö- och säkerhetskrav.

Ramavtalet är tecknat med tre leverantörer. Avrop sker genom rangordning, utan förnyad konkurrensutsättning i tre geografiska områden.

Rangordning:
1. AB Blinkfyrar
2. Saferoad Traffic AB
3. PPV Plast och Plåt Vägmärken AB

Avropa och beställ direkt från leverantör

Efter att du, eller annan utsedd person hos er, anmält avrop beställer du direkt från leverantören.

Vem kan göra avrop?

För att ha möjlighet att avropa på våra ramavtal måste din myndighet först ha betalt den årliga serviceavgiften på 1 000 kronor. Myndigheten måste också ha anmält intresse för det här avtalet, en så kallad avropsanmälan. Hör med upphandlingsansvarig i din organisation om beslut finns om avrop på det här ramavtalet. Här kan du läsa mer om hur avropsanmälan fungerar.

Stöd för avrop

Se publicerat ramavtal samt prisbilagor där du får information om vilka priser som gäller för respektive produkt och/eller geografiskt område. Du hittar dokumenten nedan, under rubriken Vägmärken 2015.

Ramavtalet har förlängts till 2019-02-28.

Vägmärken 2015

3 leverantörer

Logga in för att se om du kan göra avrop

Avtalstid: 2016-02-29 till 2019-02-28

Ramavtalsområde: Bostäder och entreprenad

Upphandlingen omfattar vägmärken, uppsättningsmateriel och spärrningsmateriel med mera.
Levernatörerna till ramavtalet
Leverantör Kontaktperson
PPV Plast & Plåt Vägmärken Aktiebolag
Namn:
Elisabeth Bergstedt
Telefon:
+46 (0)31 99 70 90
:
Visa avtalet i Tendsign
Aktiebolaget Blinkfyrar
Namn:
Leif Lirvall
Telefon:
+46 (0)46 259391
:
Visa avtalet i Tendsign
Saferoad Traffic AB
Namn:
Order .
Telefon:
0221-297 00
:
Visa avtalet i Tendsign

Tipsa en vän

Anmäl avrop

Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.

Fråga kundsupport

Har du frågor som rör ramavtalet, avropsanmälan eller ditt avrop - kontakta kundsupport.
Tel: 08 525 029 96
E-post:

Vid behov vidarebefordrar kundsupport frågor till
: , avtalsansvarig gata och park SKL Kommentus Inköpscentral

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom bostad och entreprenad samt teknik och energi. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC