Ramavtalsområde

Kontorsmaterial

Ramavtalet Kontorsmaterial 2014 erbjuder dig ett brett urval artiklar inom kontorsmaterial och dess produktgrupper.

Utbudet av produkter i det här avtalet används inom kommun, landsting och kommunala bolag exempelvis på it-avdelningar och kontor. Avtalet är ett rabattavtal tecknat med en leverantör - Staples.

Ramavtalet för Kontorsmaterial 2014 omfattar

Följande 7 produktgrupper:

  1. Räknare och maskiner, till exempel bordsräknare och dokumentförstörare
  2. Pennor, korrigering och linjal - exempelvis stift- och kulpennor, radergummi och reservstift
  3. Skrivbordstillbehör som hålslag, pennställ, skrivbordsunderlägg med mera
  4. Klipp- och fästmaterial: häftapparater, tejp, sax, gem etcetera
  5. Pärmar och sortering exempelvis pärmar, register, arkivkartonger och laminseringsplast
  6. Papper, block och blanketter till exempel kollegieblock, blädderblock och kuvert
  7. Planeringstillbehör: almanackor, whiteboardtavlor, blädderblockshållare med mera.

Avtalet omfattar inte skolmaterial, datormaterial, kopieringspapper och tonerkassetter.

I Staples webbshop kan du avropa hela eller delar av det upphandlade sortimentet utifrån definierade produktgrupper. Du kan också se de senaste beställningarna så det blir enklare att upprepa senaste köp.

Kontaktuppgifter till Staples och direktlänk till webbshopen finns till höger.

Vad händer efter avropsanmälan?

Efter att du anmält avrop tar det cirka 1 vecka innan Staples aktiverar dig mot det nya avtalet. Då det är ett rabattavtal, gäller samma rabattsats för samtliga produktgrupper på bruttoprislistan. Innan du fått återkoppling är din prislista utan SKI:s rabatterade avtal.

Innan du börjar beställa rekommenderar vi att gå igenom sortimentet i den aktuella bruttoprislistan för att hitta de artiklar som passar din organisation bäst.

Order över 300 SEK är fraktfritt och leveranstiden max 5 arbetsdagar. Fraktkostnad på order under 300 SEK får maximalt uppgå till 250 SEK.

Leverantören kan medverka till samordnad varudistribution, vilket innebär att leveranser ska ske till en omlastningscentral eller ett centralt lager istället för till varje enskild beställare. Varje enskild beställning är packad och adresserad till beställande enhet, för vidare distribution från det centrala lagret.

Vem kan göra avrop?

För att ha möjlighet att avropa på våra ramavtal måste din myndighet först ha betalt den årliga serviceavgiften på 1 000 kronor. Myndigheten måste också ha anmält intresse för det här avtalet, en så kallad avropsanmälan. Hör med upphandlingsansvarig i din organisation om beslut finns om avrop på det här ramavtalet. Här kan du läsa mer om hur avropsanmälan fungerar.

Stöd för avrop

För att underlätta vid avrop har vi tagit fram en vägledning. I den finns information om hur du enkelt kan tillämpa avtalet. Du hittar dokumentet nedan, under rubriken Kontorsmaterial 2014.

Ramavtalet har förlängts till 2019-12-06.

Kontorsmaterial 2014

1 leverantör

Logga in för att se om du kan göra avrop

Avtalstid: 2015-12-07 till 2019-12-06

Ramavtalsområde: Förbrukning, administration och kontor

Upphandlingen omfattar kontorsmaterial som t.ex. pärmar, pennor mappar och block m.m. exklusive datormaterial, kopieringspapper, tonerkasetter samt skolmaterial.
Levernatörerna till ramavtalet
Leverantör Kontaktperson
Staples Sweden AB
Namn:
Christer Widen
Telefon:
033-171700
:
Visa avtalet i Tendsign

Tipsa en vän

Anmäl avrop

Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.

Fråga kundsupport

Har du frågor som rör ramavtalet, avropsanmälan eller ditt avrop - kontakta kundsupport.
Tel: 08 525 029 96
E-post:

Vid behov vidarebefordrar kundsupport frågor till : , kategoriansvarig förbrukning, administration och kontor SKL Kommentus Inköpscentral

Frågor och svar

Är alla leveranser fraktfria?

Beställningar över 300 kronor i ordervärde är fraktfria. Om ordervärdet är under 300 kronor tillkommer en faktisk fraktkostnad (Staples tar 250 kronor).

Det har kommit en samlingsfaktura på frakter från leverantören. Vad ska jag göra?

Vänligen kontakta leverantören Staples kundtjänst för att lösa alla frågor gällande fakturor. Telefonnummer: 033-20 65 50
Mailadress: kundtjanst@staples.com. Staples hjälper gärna till med att sätt upp faktura flödet så att det passar er bäst.

Kontaktuppgifter Staples

Webbshop

:

Telefon kundtjänst 033-20 65 50. Öppet mellan 08.00-17.00 helgfria vardagar.

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom området Ledning- och administration. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC