Ramavtalsområde

Arbetsplatser, klienter och surfplattor

Beställ alltifrån stationära och bärbara datorer, till datormöss, skärmar och lättare bärbara datorer och surfplattor via ramavtalet för arbetsplatser, klienter och surfplattor. Du kan välja att antingen köpa eller leasa produkterna.

Ny information till dig som använder ramavtalet Arbetsplatser, klienter & surfplattor 2012.

Avtalet har uppdaterats med nya produkter, detaljerad information hittar du genom att expandera informationen under plustecknet nedan. Det har även skett en prisjustering som följer den valutaförändring som varit se uppdaterade prislistor per leverantör.

Ramavtalet för arbetsplatser, klienter och surfplattor omfattar

Ramavtalets produkter är uppdelade i följande delområden:

  • stationära och bärbara datorer
  • bildskärmar
  • surfplattor
  • tangentbord
  • datormöss
  • lättare bärbara datorer

Inkluderat i ramavtalet finns följande produktrelaterade tjänster:

  • reparationstjänster före leverans
  • installationstjänster i din hemmamiljö
  • stöldmärkning
  • finansieringslösning (leasing med fler)
  • tilläggsgaranti (upp till tre år)

Priser som följer utvecklingen

Vi uppdaterar regelbundet produkterna och priserna som ingår i ramavtalet. På så sätt säkerställer vi att innehållet i ramavtalet följer den löpande utvecklingen inom området.

Avropa och beställ på ett enkelt sätt

Vår ambition är att det ska vara enkelt att beställa på ramavtalet. Efter att du anmält avrop avropar du de produkter och tjänster du ska ha genom förnyad konkurrensutsättning. Detaljer kring hur du går tillväga hittar du som bilaga när du klickar upp ramavtalet nedan.

Till avtalet finns det även ett avropsstöd för köp och ett avropsstöd för leasing.

Vem kan göra avrop?

För att ha möjlighet att avropa på våra ramavtal måste din myndighet först ha betalt den årliga serviceavgiften på 1 000 kronor. Myndigheten måste också ha anmält intresse för det här avtalet, en så kallad avropsanmälan. Hör med upphandlingsansvarig i din organisation om beslut finns om avrop på det här ramavtalet. Här kan du läsa mer om hur avropsanmälan fungerar.

Ramavtalet har förlängts ett år och gäller till den 24 juni 2017. Ny upphandling inom området pågår, Arbetsplatser och elevdatorer 2015.

Logga in för att se om du kan göra avrop

Avtalstid: 2013-06-25 till 2017-06-24

Ramavtalsområde: IT- och kommunikation

Levernatörerna till ramavtalet
Leverantör Kontaktperson
Caperio AB
Namn:
Björn Olofsson
Telefon:
+46 18 4701040
:
Visa avtalet i Tendsign
Atea Sverige AB
Namn:
Peter Kock
Telefon:
+46 8 477 47 41
:
Visa avtalet i Tendsign
Advania AB
Namn:
Lars-Eric Cederholm
Telefon:
+46 (0) 8 546 70 132
:
Visa avtalet i Tendsign
ITF Svensk IT Funktion AB
Namn:
Christian Skoog
Telefon:
+46 736 33 09 05
:
Visa avtalet i Tendsign
xllnc nordic AB
Namn:
Mattias Nyman
Telefon:
0472-45450
:
Visa avtalet i Tendsign
Lan Assistans Sweden AB
Namn:
Mathias Leonardsson
Telefon:
+46 (0) 11 470 48 30
:
Visa avtalet i Tendsign
KÄRNIT AB
Namn:
Stefan Sondell
Telefon:
+4666072918
:
Visa avtalet i Tendsign

Tipsa en vän

Anmäl avrop

Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.

Fråga kundsupport

Har du frågor som rör ramavtalet, avropsanmälan eller ditt avrop - kontakta kundsupport.
Tel: 08 525 029 96
E-post:

Vid behov vidarebefordrar kundsupport frågor till : , kategoriansvarig IT SKL Kommentus Inköpscentral

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom området IT- och kommunikation. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC