Ramavtalsområde

Arbetsplatser och elevdatorer 2015

Med arbetsplatser och elevdatorer 2015 kan du beställa datorer och surfplattor till kontoret eller skolan. I det breda sortimentet hittar du modeller för just dina krav plus att det finns en mängd produktrelaterade tjänster som tillval.

Avtalet blir ett komplement till och ersätter befintligt avtal Elevdatorer och surfplattor 2012 som löper ut december 2017.

Ramavtalet för Arbetsplatser och elevdatorer 2015 omfattar:

Hårdvaruprodukter uppdelat på två olika delområden beroende på om produkterna ska användas i arbets- eller utbildningssyfte

  • Delområde 1 - arbetsplatser
    -
    All-in-One datorer
    - Stationära datorer
    - Bärbara datorer
    - Lätta bärbara datorer
    - Surfplattor
    - Bildskärmar
    - Miljömärkta datorer
    - Tillbehör
  • Delområde 2 - elevdatorer
    -
    All-in-One datorer
    - Stationära datorer
    - Bärbara datorer
    - Lätta bärbara datorer
    - Tunna klienter
    - Surfplattor
    - Bildskärmar
    - Miljömärkta datorer
    - Tillbehör

Löpande uppdatering av hårdvarorna sker under avtalets gång för att garantera de senaste modellerna.

Till respektive delområde går det också att addera tjänster som

  • Stöldskyddsmärkning
  • Preparationstjänster
  • Installationstjänster
  • Återtagandetjänster
  • Övriga produktrelaterade tjänster
  • Pedagogiska tjänster som utbildning av pedagoger och elever

I ditt avrop väljer du produkttyp, önskade tillbehör som exempelvis tangentbord och dockningsstationer samt tjänster.

Avtal har tecknats med 15 leverantörer fördelade på de två delområdena. Mer information om leverantörerna till höger.

Upphandlingsansvarig: Så här gör du avropsanmälan

För att kunna avropa på ramavtalet behöver din myndighet först vara avropsberättigad. Det blir ni genom att betala den årliga servicevgiften. Läs information om serviceavgiften här.

När kriterierna ovan är uppfyllda loggar du som upphandlingsansvarig, eller annan utsedd person hos er, in och gör avropsanmälan. Det gör du antingen på Mina sidor eller högst uppe till höger på denna sida.

Beställare: Avropa och beställ genom förnyad konkurrensutsättning

Vid avropsanmälan får leverantören ett meddelande om att anmälan skett. Därefter är det klart för dig som beställare att börja avropa och beställa på avtalet.

På det här avtalet avropar du genom förnyad konkurrensutsättning och beställer sedan via vinnande leverantör. I dokumentet Avropsvägledning Arbetsplatser och elevdatorer 2015 publicerad längst ned på sidan berättar vi hur du går tillväga. Du kan även läsa mer om förnyad konkurrensutsättning här.

Stöd för avrop

Som ytterligare hjälp vid avrop, se bilagor under rubriken Arbetsplatser och elevdatorer 2015 nedan.

Logga in för att se om du kan göra avrop

Avtalstid: 2017-07-05 till 2019-07-04

Ramavtalsområde: IT-produkter och tjänster

Levernatörerna till ramavtalet
Leverantör Kontaktperson
Caperio AB
Namn:
Björn Olofsson
Telefon:
+46 18 4701040
:
Visa avtalet i Tendsign
Koneo AB
Namn:
Magnus Ralsberg
Telefon:
+46733262546
:
Visa avtalet i Tendsign
Office IT-Partner Väst AB
Namn:
Kalle Lönn
Telefon:
+46(0)317033600
:
Visa avtalet i Tendsign
Macsupport Aktiebolag
Namn:
Lars-Åke Björk
Telefon:
08-4407849
:
Visa avtalet i Tendsign
Atea Sverige AB
Namn:
Eva Sjöström
Telefon:
+46 8 477 80 88
:
Visa avtalet i Tendsign
ITF Svensk IT Funktion AB
Namn:
Christian Skoog
Telefon:
+46 736 33 09 05
:
Visa avtalet i Tendsign
Ricoh Sverige AB
Namn:
Johan Israelsson
Telefon:
+46 60138804
:
Visa avtalet i Tendsign
B2B It-Partner AB
Namn:
Anders Granath
Telefon:
08-635 31 03
:
Visa avtalet i Tendsign
INVID Stockholm AB
Namn:
Lennart Ekman
Telefon:
08-40026021
:
Visa avtalet i Tendsign
MISCO AB
Namn:
Johan Sollenberg
Telefon:
0736 61 50 78
:
Visa avtalet i Tendsign
LANTEAM CONSULTING AB
Namn:
Lars-Åke Johansson
Telefon:
+46 (0)10 722 29 41
:
Visa avtalet i Tendsign
Dustin Sverige AB
Namn:
Fredrik Blom
Telefon:
08 553 44 000
:
Visa avtalet i Tendsign
Lan Assistans Sweden AB
Namn:
Mathias Leonardsson
Telefon:
+46 (0) 11 470 48 30
:
Visa avtalet i Tendsign
Linfre Education AB
Namn:
Johan Nilsson
Telefon:
+46760013318
:
Visa avtalet i Tendsign
Advania AB
Namn:
Göran Gustavsson
Telefon:
+46 8 546 70 301
:
Visa avtalet i Tendsign

Tipsa en vän

Anmäl avrop

Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.

Fråga kundsupport

Har du frågor som rör ramavtalet, avropsanmälan eller ditt avrop - kontakta kundsupport.
Tel: 08 525 029 96
E-post:

Vid behov vidarebefordrar kundsupport frågor till : , kategoriansvarig IT SKL Kommentus Inköpscentral

Få mer information om Arbetsplatser och elevdatorer 2015

Den 11 september klockan 13.00 håller vi telefonkonferens om det nya ramavtalet. Under mötet går vi bland annat igenom de avropsstöd som tagits fram. Detta är ett bra tillfälle att ställa frågor och få reda på mer om avtalet. Anmäl dig här.

SKL Kommentus UC