Ramavtalsområde

Skolmaterial

Skolmaterial 2014-2 erbjuder dig ett brett urval artiklar inom traditionellt skol- och arbetsmaterial som barn och elever använder i sin utbildning. Produktutbudet baseras på behovet under hela skoltiden, från förskole- och skolverksamhet upp till gymnasium.

barn klassrumVi har tecknat avtal med en leverantör. I leverantörens webbutik kan du avropa hela eller delar av det upphandlade sortimentet. Där går det också att se de senaste beställningarna, vilket gör det lätt att upprepa senaste köp.

Har du önskemål om samordnad varudistribution, sker leverans till en omlastningscentral eller centralt lager. Varje enskild beställning är då packad och adresserad till mottagaren för vidare utskick.

Ramavtalet för Skolmaterial 2014-2 omfattar följande produktgrupper:

1) Häften
Exempelvis skriv-, räkne-, glos-, antecknings- och kontakthäften.
2) Papper
Lösblad/arbetsblad och provskrivningsblad med mera.
3) Pennor, korrigering och linjal
Bland annat blyertspennor, stiftpennor, reservstift, pennvässare, radergummin, linjaler och gradskivor.
4) Saxar och lim
Till exempel saxar för både höger och vänster hand, mönstersaxar, limstift, limpistoler och limstavar.
5) Räknare
Såsom grundskoleräknare, miniräknare och grafräknare.
6) Allmänna skolprodukter
Artikelexempel: ringpärm, gaffelpärm, bokplast, hålslag, häftapparat, häftklammer, tejphållare och tejprulle.

I ramavtalet ingår inte:
- Datormaterial
- Kopieringspapper
- Tonerkassetter
- Lekmaterial

Vad händer efter avropsanmälan?

Efter att du, eller annan utsedd person hos er, anmält avrop tar det cirka 1 vecka innan leverantören aktiverar dig mot det nya avtalet. Innan du fått återkoppling är din prislista utan SKI:s rabatterade avtal.

När allt är klart, boka gärna ett uppstartsmöte där ni kommer överens om vilka produkter som kan beställas från det upphandlade sortimentet.

Vem kan göra avrop?

För att ha möjlighet att avropa på våra ramavtal måste din myndighet först ha betalt den årliga serviceavgiften på 1 000 kronor. Myndigheten måste också ha anmält intresse för det här avtalet, en så kallad avropsanmälan. Hör med upphandlingsansvarig i din organisation om beslut finns om avrop på det här ramavtalet. Här kan du läsa mer om hur avropsanmälan fungerar.

Stöd för avrop

För att underlätta vid avrop från ramavtalet har vi tagit fram en avropsvägledning. Du hittar den samt prisbilaga under Skolmaterial 2014-2 nedan.

Skolmaterial 2014-2

1 leverantör

Logga in för att se om du kan göra avrop

Avtalstid: 2016-03-21 till 2018-03-20

Ramavtalsområde: Utbildning- och lärande

Levernatörerna till ramavtalet
Leverantör Kontaktperson
Lyreco Sverige AB
Namn:
Asser Grönroos
Telefon:
036-19 89 00
:
Visa avtalet i Tendsign

Tipsa en vän

Anmäl avrop

Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.

Fråga kundsupport

Har du frågor som rör ramavtalet, avropsanmälan eller ditt avrop - kontakta kundsupport.
Tel: 08 525 029 96
E-post:

Vid behov vidarebefordrar kundsupport frågor till : , kategoriansvarig utbildning och lärande SKL Kommentus Inköpscentral

Vanliga frågor och svar

Är alla leveranser fraktfria?

Beställningar över 300 kronor i ordervärde är fraktfria. Är ordervärdet mindre tillkommer en fraktkostnad på 250 kronor.

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom området Utbildning- och lärande. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC