Ramavtalsområde

Datormaterial inkl. tonerkassetter

Vårt ramavtal Datormaterial inklusive tonerkassetter 2014 erbjuder dig datormaterial, skrivartillbehör och ergonomiska tillbehör.

Utbudet av produkter i det här avtalet används i många verksamheter inom kommun, landsting och kommunala bolag - exempelvis it-avdelningar och kontorsmiljöer. Avtalet är tecknat med en leverantör.

I leverantörens webbutik kan du avropa hela eller delar av det upphandlade sortimentet utifrån definierade produktgrupper. Du kan också se de senaste beställningarna så att varje enskild beställare enkelt kan upprepa senaste köp.

Leverantören kan medverka till samordnad varudistribution, vilket innebär att leveranser ska ske till en omlastningscentral eller ett centralt lager istället för till varje enskild beställare. Varje enskild beställning är packad och adresserad till beställande enhet, för vidare distribution från det centrala lagret.

Ramavtalen för Datormaterial inklusive tonerkassetter 2014 omfattar

  • Datormaterial, t.ex. USB - minnen, CD-R och DVD-R skivor och skärmskyddsfilm för smarta telefoner och surfplattor, adaptrar.
  • Skrivartillbehör t.ex. original och miljö tonerkassetter, trummor och bläckpatroner.
  • Ergonomiska tillbehör t.ex. musmattor, ergonomiska tangentbord, och ståstöd.

Avtalet omfattar inte skärmar, surfplattor, mobiltelefoner eller datorer.

Vad händer efter avropsanmälan?

Efter avropsanmälan tar det cirka 1 vecka innan leverantören Supplies Team aktiverar dig mot det nya avtalet. Innan du fått återkoppling är din prislista utan SKI:s rabatterade avtal.

När allt är klart, boka ett uppstartsmöte med Supplies Team för ett uppstartsmöte, där ni kommer överens om vilka produkter som kan beställas från det omfångsrika sortimentet.

Vem kan göra avrop?

För att ha möjlighet att avropa på våra ramavtal måste din myndighet först ha betalt den årliga serviceavgiften på 1 000 kronor. Myndigheten måste också ha anmält intresse för det här avtalet, en så kallad avropsanmälan. Hör med upphandlingsansvarig i din organisation om beslut finns om avrop på det här ramavtalet. Här kan du läsa mer om hur avropsanmälan fungerar.

Stöd för avrop

För att underlätta din beställning vid ett avrop från ramavtalet har vi tagit fram en avropsvägledning. I den finns det information om hur du enkelt tillämpar avtalet. Du hittar dokumentet nedan, under rubriken Datormaterial inklusive tonerkassetter 2014.

Ramavtalet har förlängts till 2019-11-30.

Logga in för att se om du kan göra avrop

Avtalstid: 2015-11-30 till 2019-11-30

Ramavtalsområde: Ledning- och administration

Upphandlingen omfattar datormaterial som ska tillgodose UMs behov av datormaterial med tillhörande produkter.
Levernatörerna till ramavtalet
Leverantör Kontaktperson
Supplies Team Sverige AB
Namn:
Lotta Lokede
Telefon:
08 736 18 93
:
Visa avtalet i Tendsign

Tipsa en vän

Anmäl avrop

Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.

Fråga kundsupport

Har du frågor som rör ramavtalet, avropsanmälan eller ditt avrop - kontakta kundsupport.
Tel: 08 525 029 96
E-post:

Vid behov vidarebefordrar kundsupport frågor till : , kategoriansvarig förbrukning, administration och kontor SKL Kommentus Inköpscentral

Frågor och svar

Kan jag beställa datorer/surfplattor/mobiltelefoner på detta avtal?

Nej, det går inte, men tillbehör som tex. väskor, skal, tangentbord eller musmattor går bra.

Är alla leveranser fraktfria?

Beställningar över 300 kronor i ordervärde är fraktfria. Om ordervärdet är under 300 kronor tillkommer en faktisk fraktkostnad (Supplies Team tar 199 kronor).

SKL Kommentus UC