Ramavtalsområde

Möbler

Via det här avtalet kan du beställa möbler till förskola, skola, vård och omsorg, kontorsmöbler, värdeskåp, möbler för förvaring och arkivering samt arbetsstolar. Du beställer enkelt direkt från leverantören.

Det här avtalet vänder sig till upphandlande myndigheter i behov av att avropa möbler till offentlig verksamhet. Det är ett stort avtal med ett brett utbud av möbler från en rad ledande leverantörer.

Information april 2017: Bruttoprislistor hittas hos leverantören

Det kommer mycket frågor kring var man hittar leverantörernas bruttoprislistor.

Vi har tidigare svarat att inför förnyad konkurrensutsättning ska bruttoprislistor vara officiella. Detta har visat sig tolkas olika. Vi vill därmed förtydliga att det exempelvis kan avse publicering på leverantörs webbplats – inte SKI:s ramavtalssida. Dock kan vi länka vidare till leverantörens webbplats/prislista. Se vårt svar på frågan Var hittar jag bruttoprislistor? under vanliga frågor till höger.

Ramavtalet för Möbler 2013 omfattar

Över trettio leverantörer finns tillgängliga för avrop via vårt avtal. Exakt vilka de är, och vilka anbudsområden som de är tilldelade, finns sammanställt i bilagan "Leverantörer per län och varugrupp" som du hittar under fliken Möbler 2013 längst ned på denna sida. Mer ingående vad leverantörerna erbjuder per anbudsområde hittar du via länkarna nedan. Där presenteras leverantörerna samt deras prislistor.

Avropa och beställ från ramavtalsleverantören
Löpande beställningar gör du via post, e-post, fax eller telefon direkt från leverantör.

Vem kan göra avrop?

För att ha möjlighet att avropa på våra ramavtal måste din myndighet först ha betalt den årliga serviceavgiften på 1 000 kronor. Myndigheten måste också ha anmält intresse för det här avtalet, en så kallad avropsanmälan. Hör med upphandlingsansvarig i din organisation om beslut finns om avrop på det här ramavtalet. Här kan du läsa mer om hur avropsanmälan fungerar.

Stöd för avrop

Efter att du, eller annan utsedd person hos er, anmält avrop via vår webbplats beställer du produkterna via leverantören. Du beställer möbler från den leverantör som är tilldelad ramavtalsleverantör på det anbudsområde du är intresserad av. Notera att särskild fördelningsnyckel gäller för avrop under 300 000 kronor och förnyad konkurrensutsättning gäller för avrop över 300 000 kronor. Information om förnyad konkurrensutsättning.

Se mer i avropsvägledningen som finns under fliken Möbler 2013 nedan.

Ramavtalet Möbler 2013 har förlängts till 2018-08-24.

Möbler 2013

34 leverantörer

Logga in för att se om du kan göra avrop

Avtalstid: 2014-10-27 till 2018-08-24

Ramavtalsområde: Ledning- och administration

Avtalsområdet avser möbler till offentlig miljö, exempelvis kontor, förskolor, äldreomsorg osv.
Levernatörerna till ramavtalet
Leverantör Kontaktperson
Håbeco Protection AB
Namn:
Håkan Skönqvist
Telefon:
+46 (0)21-171960
:
Visa avtalet i Tendsign
Input Interiör Göteborg AB
Namn:
Thomas Fogelkvist
Telefon:
+46 (0)31 799 89 00
:
Visa avtalet i Tendsign
Allround-Inredningar i Stockholm AB
Namn:
Anders Hermansson
Telefon:
+46 8 792 45 60
:
Visa avtalet i Tendsign
Input Interiör Småland AB
Namn:
Carl Reuthammar
Telefon:
+46 (0)733 02 55 40
:
Visa avtalet i Tendsign
Input interiör Helsingborg AB
Namn:
THORBJÖRN WIDERBERG
Telefon:
+46(0)42 372535
:
Visa avtalet i Tendsign
Martela AB
Namn:
Lars Bjerhem
Telefon:
+46 (0)380 37 19 23
:
Visa avtalet i Tendsign
Skandex i Bromma AB
Namn:
Peter Rasmusson
Telefon:
+46 46 2868730
:
Visa avtalet i Tendsign
Kinnarps AB
Namn:
Lars Nordgren
Telefon:
+46 (0)8 556 911 04
:
Visa avtalet i Tendsign
Input interiör Halmstad Aktiebolag
Namn:
Kent Carlsson
Telefon:
+46352958502
:
Visa avtalet i Tendsign
Input interiör Öst Aktiebolag
Namn:
Julia Johansson
Telefon:
+46 13 36 44 50
:
Visa avtalet i Tendsign
Input interiör Stockholm Aktiebolag
Namn:
Annica Gustavsson
Telefon:
+46 8 51711228
:
Visa avtalet i Tendsign
AJ Offentlig Interiör AB
Namn:
Conny Lundin
Telefon:
+46 (0)35180885
:
Visa avtalet i Tendsign
Scandinavian Business Seating AB
Namn:
Johan Almgren
Telefon:
+46(0)8 4427806
:
Visa avtalet i Tendsign
Input Interiör Sweden AB
Namn:
Mille Milehem
Telefon:
031-7998900
:
Visa avtalet i Tendsign
EFG Kontorsmöbler AB
Namn:
Pär Åström
Telefon:
+46 8 617 68 65
:
Visa avtalet i Tendsign
Form o Miljö Sweden AB
Namn:
Kundsupport .
Telefon:
+46 (0)8 556 062 20
:
Visa avtalet i Tendsign
Thule Möbler AB
Namn:
Torbjörn Axelsson
Telefon:
0227-12011
:
Visa avtalet i Tendsign
IKEA Svenska Försäljnings Aktiebolag
Namn:
Fredrik Kristiansson
Telefon:
+46 70 482 20 67
:
Visa avtalet i Tendsign
Input interiör Nord Aktiebolag
Namn:
Johan Nilsson
Telefon:
090-702160
:
Visa avtalet i Tendsign
ABA Skol Aktiebolag
Namn:
Maryam Amini
Telefon:
+46 (0)40 680 50 07
:
Visa avtalet i Tendsign
Lekolar AB
Namn:
Lukas Arfwidson
Telefon:
+46 47919944
:
Visa avtalet i Tendsign
Input Interiör KC Aktiebolag
Namn:
Niclas Mattsson
Telefon:
040-206620
:
Visa avtalet i Tendsign
Input Interiör Kinna AB
Namn:
Simon Niklasson
Telefon:
+46 (0)320 20 90 32
:
Visa avtalet i Tendsign
Senab AB
Namn:
. Order
Telefon:
08-586 350 05
:
Visa avtalet i Tendsign
Kontorscenter i Hudiksvall AB
Namn:
Jessica Åhs
Telefon:
0650-547172
:
Visa avtalet i Tendsign
Kontorsspecial i Vetlanda AB
Namn:
Towe Ljungberg
Telefon:
+46 (0) 383-76 31 52
:
Visa avtalet i Tendsign
Robur Safe Aktiebolag
Namn:
Rickard Ahlund
Telefon:
0346-260 214
:
Visa avtalet i Tendsign
Input Interiör Skaraborg Aktiebolag
Namn:
Carl Reuthammar
Telefon:
0733 025 540
:
Visa avtalet i Tendsign
Lundqvist Inredningar Eftr AB
Namn:
Cajsa Carlsson
Telefon:
+46 (0) 739172602
:
Visa avtalet i Tendsign
Bruynzeel Storage Systems AB
Namn:
Peter Larsson
Telefon:
+46(0)31 771 70 39
:
Visa avtalet i Tendsign
Input Interiör Sjuhärad Aktiebolag
Namn:
Jonas Skogsberg
Telefon:
+46 (0)33 21 11 11
:
Visa avtalet i Tendsign
LT Office Line AB
Namn:
Katarina Stark
Telefon:
+46(0)855611911
:
Visa avtalet i Tendsign
Lanab Design Aktiebolag
Namn:
Åke Jansson
Telefon:
+46(0)380555172
:
Visa avtalet i Tendsign
Sonesson Inredningar AB
Namn:
Stefan Lundin
Telefon:
+46 (0)40 38 39 00
:
Visa avtalet i Tendsign

Tipsa en vän

Anmäl avrop

Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.

Fråga kundsupport

Har du frågor som rör ramavtalet, avropsanmälan eller ditt avrop - kontakta kundsupport.
Tel: 08 525 029 96
E-post:

Vid behov vidarebefordrar kundsupport frågor till : , kategoriansvarig förbrukning, administration och kontor SKL Kommentus Inköpscentral

Vanliga frågor

Var hittar jag bruttoprislistor?

I upphandlingens förfrågningsunderlag nämns att anbudet för ramavtalet ska innehålla en bruttoprislista som i förekommande fall även kan finnas på anbudsgivarens publika webbplats. Detta avsågs vid anbudsinlämnandet och inte vid avropstillfället.

Vid avrop genom förnyad konkurrensutsättning ska leverantörerna offerera produkter ur officiella bruttoprislistor. Syftet är att kunna påvisa det produktsortiment som kan avropas. Avropande myndighet bör säkerställa att offererade produkter omfattas av dessa bruttoprislistor. Det kan vara genom att leverantören presenterar dem på en webbplats, katalog, broschyr eller liknande som de har möjlighet att länka till från SKI:s ramavtalssida.

Hur fungerar prissättningen på en förnyad konkurrensutsättning?

Vid förnyad konkurrensutsättning råder fri prissättning. De framförhandlade rabatterna gäller på särskild fördelningsnyckel.

Vilka produkter kan en leverantör offerera Upphandlande myndighet vid avrop på särskild fördelningsnyckel och förnyad konkurrensutsättning?

Vi tolkar lagen och ramavtalet på så vis att alla produkter som offereras en upphandlande myndighet på vårt ramavtal, måste vara en del av det upphandlade sortimentet och således finnas med på bruttoprislistan vid tidpunkten för avropssvaret. Därför ska alla offererade produkter finnas publicerade i listan hos leverantören. Risken är annars att kontraktet mellan den avropande myndigheten och ramavtalsleverantören blir föremål för en ogiltighetsprövning. Talan i sådana mål förs av andra leverantörer eller av tillsynsmyndigheten Konkurrensverket. Om ett kontrakt ogiltigförklaras ska möblerna skickas tillbaks till leverantören och betalningen återbetalas.

En leverantör kan när som helst under året inkludera fler produkter i listan förutsatt att produkterna ingår i de anbudsområden som ramavtalsleverantören erhållit ramavtal för. Samtliga produkter i prislistan ska uppfylla de krav som är ställda på offererade produkter. Självklart har SKI rätt att kontrollera att produkterna uppfyller ställda krav men något krav på att SKI förhandsgodkänner sortimentstilläggen finns inte.

Hur gör vi vid förnyad konkurrensutsättning, när flera olika produkter (ur olika anbudsområden) skall upphandlas? Måste vi göra flera förnyade konkurrensutsättningar då?

Ni kan välja att göra en förnyad konkurrensutsättning för varje anbudsområde. Alternativt gör Ni en förnyad konkurrensutsättning som täcker allt. I det senare fallet kan en eller flera leverantörer i slutändan vara med och leverera på affären.

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom området Ledning- och administration. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC