Annonsförmedlingstjänster 2018

Syftet med upphandlingen Annonsförmedlingstjänster 2018 är att tillhandahålla hjälp vid annonsering. Annonsbyrån som står för tjänsten förmedlar annonser till passande medier för att nå rätt målgrupp. Användning av tjänsterna sparar såväl administrativ tid som pengar då annonseringskostnaderna investeras på bästa sätt.

Annonsförmedlingstjänster 2018 ska ersätta nuvarande ramavtal Annonsförmedlingstjänster 2014-2 som löper ut i maj 2018.

Om upphandlingen Annonsförmedlingstjänster 2018

Upphandlingen omfattar en tjänst där annonsbyrån förmedlar annonser till media. Byrån väljer också typ av medier, riks- och lokaltäckande, för största genomslag på annonseringen. Tjänsten ska säkra annonsutrymme när det gäller platsannonser och liknande.

Varför upphandlar vi annonsförmedlingstjänster?

Annonsförmedlingstjänster i allmänhet innebär att annonsbyrån tar emot uppdrag från beställaren och därefter kontaktar passande medier. I samband med detta förhandlar man fram rabatter. Med upphandlingen vill vi ändra affärsmodellen till fasta priser per annons. Det vill säga pris per format, om annonsen är i färg eller svartvitt och så vidare.

I det blivande avtalet kommer prissättningen vara tydlig och enkel att förstå. Den ska inte variera vilket kan skapa frågetecken.

Tidplan för upphandlingen

Extern remiss kommer gå ut inom kort, därefter planerar vi annonsera upphandlingen i december 2017. Målsättningen är ett färdigt ramavtal Q2 2018.

Om upphandlingen

  • Status: Planerad
  • Upphandlingsområde: Administrativa tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Ylva Bergvall Granqvist

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 55 13
Mobil:
072 539 97 33
:

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom administrativa tjänster samt förbrukning, administration och kontor. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC