Bemanningstjänster 2015-2

Upphandlingen innefattar bemanning av främst administrativa tjänster men även fastighetsskötsel. Syftet är att du ska kunna avropa extern personal för längre eller kortare tid.

Våren 2017 tog SKI beslutet att avbryta upphandlingen Bemanningstjänster 2015 och göra om den som 2015-2. Läs mer om bakgrunden till beslutet under Relaterad information till höger.

Om upphandlingen Bemanningstjänster 2015-2

Upphandlingen omfattar bemanningstjänster inom 5 huvudkategorier:

1. Ekonomi

  • Controller
  • Redovisningsekonom
  • Ekonomiassistent

2. Administration

  • Assistent
  • Sekreterare
  • Registrator

3. Support

  • Receptionist/Telefonist/Allroundkontorist
  • Kundtjänstmedarbetare

4. HR

  • Personalhandläggare/Personaladministratör
  • Lönehandläggare/Löneassistent

5. Fastighet

  • Vaktmästare
  • Vaktmästare/Fastighetsskötare
  • Fastighetsförvaltare
  • Fastighetsvärd/Husvärd
  • Servicereparatör/Fastighetsreparatör
  • Drifttekniker

Varför upphandlar vi bemanningstjänster?

Att snabbt ta in personal vid arbetstoppar, sjukfrånvaro eller annan frånvaro av ordinarie personal är en trång sektor i de flesta organisationer. Med ett ramavtal för bemanningstjänster kan behovet av tillfällig personal lösas enklare.

Tidplan för upphandlingen

Avtalsstart beräknas till december 2017.

Om upphandlingen

  • Status: Planerad
  • Upphandlingsområde: Ledning och administration

Tipsa en vän

Kontaktperson

Christina Öhlund

Upphandlare, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 59 35
:

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom området Ledning- och administration. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC