Yrkeskläder och skor 2016-2

Upphandlingen av yrkeskläder och skor omfattar försäljning och leveranser inom tre olika delområden. Du kan beställa från det kommande ramavtalet för just din yrkeskategori utifrån ditt behov.

Om upphandlingen Yrkeskläder och skor 2016-2

Upphandlingen består av följande delområden:

  • Arbetskläder, varselkläder, profilkläder, handskar
  • Kläder för vård och omsorg, lokalvård, kök och restaurang samt profilkläder
  • Skor och innersulor

Varför upphandlar vi yrkeskläder och skor?

Yrkeskläder och skor är den typ av avtal vi vet är intressant för upphandlande myndigheter att få hjälp med. Genom att ställa korrekta miljö- och funktionskrav får vi till ett bra avtal som också är lätt att använda för dig som användare. Med en samordnad upphandling kan vi ge leverantörerna möjlig volym och erbjuds därmed konkurrenskraftiga priser. Samtidigt slipper din verksamhet göra en egen upphandling.

Tidplan för upphandlingen

Utvärderingsfasen pågår och ramavtalet beräknas vara klart för avrop september 2017. För frågor, kontakta kategoriansvarig : .

Om upphandlingen

  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Förbrukning, administration och kontor

Tipsa en vän

Kontaktperson

Caroline Tottie

Kategoriansvarig förbrukning, administration och kontor, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 509 59 76
Mobil:
076 125 19 42
:
SKL Kommentus UC