Yrkeskläder och skor 2016-2

Upphandlingen av yrkeskläder och skor omfattar försäljning och leveranser inom tre olika delområden. Du kan beställa från det kommande ramavtalet för just din yrkeskategori utifrån ditt behov.

Information september 2017: Tilldelningsbeslut och avtalsstart försenade

Det pågående utvärderingsarbetet har blivit mer omfattande än beräknat. Såväl tilldelning som den tänkta avtalstarten i september blir därför tyvärr försenade. Utvärderingen fortlöper och vi planerar gå ut med tilldelningsbeslut Q4 2017. Vi hoppas även kunna teckna avtal innan årets slut.

Om upphandlingen Yrkeskläder och skor 2016-2

Upphandlingen består av följande delområden:

  • Arbetskläder, varselkläder, profilkläder, handskar
  • Kläder för vård och omsorg, lokalvård, kök och restaurang samt profilkläder
  • Skor och innersulor

Varför upphandlar vi yrkeskläder och skor?

Yrkeskläder och skor är den typ av avtal vi vet är intressant för upphandlande myndigheter att få hjälp med. Genom att ställa korrekta miljö- och funktionskrav får vi till ett bra avtal som också är lätt att använda för dig som användare. Med en samordnad upphandling kan vi ge leverantörerna möjlig volym och erbjuds därmed konkurrenskraftiga priser. Samtidigt slipper din verksamhet göra en egen upphandling.

Tidplan för upphandlingen

Utvärderingsfasen pågår. Ramavtalet beräknas vara klart för avrop under Q4 2017. För frågor, kontakta kategoriansvarig : .

Om upphandlingen

  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: Förbrukning, administration och kontor

Tipsa en vän

Kontaktperson

Caroline Tottie

Kategoriansvarig förbrukning, administration och kontor, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 59 76
Mobil:
076 125 19 42
:
SKL Kommentus UC