Avstegsanmälan på ramavtal

Vill din upphandlande myndighet/enhet inte använda alla våra ramavtal ska du göra en avstegsanmälan.

Om ni av någon anledning inte vill ha rätt att tillämpa våra ramavtal har du möjlighet att göra en så kallad avstegsanmälan inom önskade ramavtalsområden.

Det innebär att din myndighet avsäger sig rätten att avropa på avstegsanmälda ramavtal.

Avstegsanmäl innan upphandlingen är annonserad

Observera att du ska göra avstegsanmälan innan en upphandling är annonserad.

Avstegsanmälan gör du enklast genom att logga in på Mina sidor och klickar på rubriken Avropsberättigade ramavtal i vänster meny. På den sidan kan du sedan göra din avstegsanmälan.

Du hittar de ramavtalsområden vi kommer att annonsera under kalenderåret på vår webbplats.

Upphandlingsansvarig hos er får även en påminnelse om avstegsanmälan via e-post i samband med att vi påbörjar arbetet med förfrågningsunderlaget.

Det kan tillkomma ytterligare ramavtalsområden under året. Vi uppdaterar då webbplatsen och skickar ut information via e-post.

Kommentarer (0)

Skriv en kommentar