Köp- och leveransvillkor för SKL Kommentus produkter

På den här sidan hittar du information om hur det fungerar när du handlar i vår webbutik. Du får bland annat veta vilka köp- och leveransvillkor vi har.

Inloggning och Min sida

Beställning

Beställning av våra produkter sker via vår webbutik eller via kundservice. När du handlar i vår webbutik (eller via kundservice) är köpet genomfört då du mottagit en orderbekräftelse via e-post.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpevillkor och samtycker till att namn och personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

Priser

Alla priser anges i svenska kronor exklusive moms. Moms på tryckta böcker, lagar och avtal är 6 procent och för övriga produkter 25 procent. Frakt eller expeditionsavgift tillkommer.

Vid beställning av en större mängd böcker, blanketter och specialprodukter begär särskild offert. Kontakta kundsupport. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

Betalning

Företag och organisationer
När du handlar som företag eller organisation betalar du mot faktura eller med kortbetalning. Betalningsvillkor för faktura är 30 dagar efter fakturadatum om inte annat överenskommits. Dröjsmålsränta debiteras påminnelseavgift. I övrigt gäller ALOS 05.

Privatpersoner
När du handlar som privatperson betalar du mot faktura eller med kortbetalning. Vi tar emot VISA-kort och Mastercard/Eurocard. All korthantering sker SSL-krypterat hos vår PCI-certifierade säkerhetspartner Pay-ex. Inga kortuppgifter lagras hos SKL Kommentus.

Vid betalning mot faktura tillkommer frakt.
Vid kortbetalning tillkommer en administrationsavgift på 49 kronor. Denna avgift inkluderar frakten.

Kunduppgifter
I och med att du lägger in dina personuppgifter kommer dessa att förtecknas i ett databaserat register hos oss. Då samtycker du till att SKL Kommentus får behandla dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen (PUL).

Du har rätt att en gång per år skriftligen begära information om vilka personuppgifter som finns registrerade. Om uppgifter är felaktiga kan du begära att de rättas eller tas bort. Enklast gör du detta genom att kontakta kundservice.

Leverans

Vi levererar normalt våra lagerprodukter inom fem arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Om varan inte finns i lager så skickas den ut så snart den kommer in.

Våra specialbeställningar av era egna blanketter och dylikt levererar vi tio-femton arbetsdagar efter godkänt original.

Försening och delleverans

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland uppstår dessvärre förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar.

Om du har beställt flera produkter i en och samma order och vi inte kan leverera i tid skickar vi de produkter vi har fått in.

Reklamation

Får du en felaktig eller defekt vara ska du kontakta kundservice så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från mottagandet av varan.

Vi tar emot felanmälan och sänder dig en förfrankerad returetikett för att skicka tillbaka varan på vår bekostnad. Skicka tillbaka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en ny vara.

Om varan skadas under transporten är SKL Kommentus betalningsansvarig. Om en leverans kommer bort, kontakta kundservice så snart du misstänker detta. Om varan skadas eller kommer bort när du returnerar är du betalningsansvarig.

Levererad vara får inte returneras utan vårt godkännande. Kontakta alltid kundservice på SKL Kommentus innan du returnerar en vara. Vid reklamation ska du bifoga en kopia på följesedel eller ett brev med namn, adress och ordernummer.

Om leverans-, fakturaadress eller beställd vara är fel på grund av felaktiga uppgifter från kunden, debiteras en hanteringsavgift på 200 kr.

Returer

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottog varan. Kontakta alltid kundservice innan du returnerar varan. Returadress står på följesedeln som kom med ditt paket.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i nyskick. Förpackningen ska inte vara bruten. Vid retur ska du bifoga en kopia på följesedel eller ett brev med namn, adress och ordernummer. Så snart vi fått din retur återbetalar vi dig via en kreditfaktura.

Kommentarer (8)

Stefan, Kundservice

1. Skrivet den 17 augusti 2017 kl. 11.46

Hej Tanja!
Maila din fakturaadress till order@sklkommentus.se, så ändrar vi i vårt affärssystem. När du lagt ordern via webbutiken, kommer adressen att ändras till den vi har i affärssystemet.

Tanja Grach

2. Skrivet den 17 augusti 2017 kl. 10.59

Hej, '
Hur ändrar jag fakturaadress?

Stefan

3. Skrivet den 11 april 2017 kl. 16.44

Hej Katarina,
Maila in dina ändringar till order@sklkommentus.se, så fixar vi det åt dig.

// Stefan, Kundservice

Katarina Wik

4. Skrivet den 11 april 2017 kl. 16.04

Hej, Jag missade att ange viktiga uppgifter på leveransadressen. Hur kan jag komplettera med det?

Med vänlig hälsning Katarina

Stefan

5. Skrivet den 27 februari 2017 kl. 14.38

Hej Christian,
Det skall du inte göra om du är inloggad. Är det bara leveransadressen som skall fyllas i, så stämmer det, för den delen är levande. Men övrig information skall bara fyllas i en gång och det är första gången.
Stefan, Kundservice

Christian

6. Skrivet den 27 februari 2017 kl. 14.07

Jag är inloggad och har varor i varukorgen, när jag sen försöker gå till kassan hamnar jag på nyregistrering????

[stefan.mesaros@sklkommentus.se]

7. Skrivet den 5 december 2016 kl. 10.52

Hej Petra,
Vi håller på att göra en felsökning. Vi kommer att höra av oss till dig via din mail.
// Stefan Kundservice

Petra Sörensen

8. Skrivet den 29 november 2016 kl. 11.34

Hej jag försöker beställa blanketter men det blir fel med kortbetalning, det står att ett fel har uppstått, kan ni hjälpa mig? mvh Petra.Sorensen@astrazeneca.com

Skriv en kommentar

Lämna gärna en kommentar om produkten eller ställ dina frågor nedan. Vill du beställa produkten lägger du den i varukorgen eller kontaktar kundservice.