Frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågorna vi får in till kundservice om inköp av produkter i webbutiken.

Vanliga frågor

Är det säkert att betala med kort?

Det är säkert att betala med kort i vår webbutik. Vi använder Pay-Exs tjänst med kortbetalning. Vi lagrar inga kortnummer på vår webbplats.

Hur betalar jag?

När du har slutfört köpet har du möjlighet att välja betalsätt. Du kan välja att betala via faktura eller kortbetalning.

Kan jag beställa en produkt som inte finns i lager?

Du kan beställa produkter som inte finns i lager. Vi skickar varan så snart vi får in produkten igen.

Hur vet jag om en produkt finns i lager?

Du hittar information om lagerstatus intill alla våra produkter i webbutiken. Där ser du om produkten finns i lager eller inte.

Hur ångrar jag mitt köp?

Du kan ändra innehållet i varukorgen innan du slutför ditt köp. Kontakta kundservice om du ångrar dig efter du genomfört ditt köp.

Hur vet jag att ni fått min beställning?

Du får en orderbekräftelse via e-post när vi mottagit din beställning. Vi skickar den till den e-postadress som du har angivit.

Hur söker jag fram en produkt i sökfunktionen?

Du kan söka efter en produkt dels i den allmänna sökfunktionen och dels i webbutiken. Du söker enklast blanketter under "Tryckta blanketter" och specialprodukter under "Specialprodukter". Du kan söka på enstaka ord eller artikelnummer.

Hur hittar jag rätt produkt på webbplatsen?

Du kan söka fram produkten via sökfunktionen eller navigera dig fram i menyn. Du hittar ingångar till samtliga produkter under "Våra produkter". I webbutiken finns alla produkter du kan handla.

Var skapar jag ett konto för att handla?

Du som vill handla i vår webbutik måste först registrera dig som användare. Du skapar ditt konto på vår sida för registrering. När du registrerat dig som användare kan du köpa de produkter du vill.

Hur gör jag om jag glömt mitt användarnamn och lösenord?

När du loggar in finns det möjlighet att få ett lösenord skickat till din e-post. Har du glömt ditt användarnamn kontaktar du : .

Måste jag logga in för att handla i webbutiken?

Ja, du måste logga in för att handla i webbutiken. Det gör du genom att klicka på Logga in.

Hur beställer jag produkter som inte finns i webbutiken?

Vill du beställa verksamhetsanpassade blanketter kontaktar du Susanne Söderholmen, administratör för blanketter.

Om jag har problem att beställa i webbutiken , vad gör jag då?

Kontrollera att du har rätt inloggningsuppgifter eller ring : på telefonnummer 08 709 59 90 så hjälper de dig.

Via vilka kanaler kan jag göra beställningar hos er?

Du kan göra beställningar i vår webbutik, ringa kundsupport på telefonnumer 08 709 59 90, måndag-torsdag 07.00-17.00, fredag 07.00-16.00, via mail på eller via fax på nummer 08 709 59 45.

Hur går jag tillväga om jag missat att lägga till en artikel och vill få med den på min order?

Ring : på telefonnummer 08 709 59 90 så fort som möjligt. Hinner vi korrigera beställningen så gör vi det.

Hur går jag tillväga om jag vill returnera en blankett?

Vi tar endast emot returer på våra lagerblanketter inte kundspecifika blanketter. Kontakta : på telefonnummer 08 709 59 90 för mer information. Levererad vara får inte returneras utan vårt godkännande.

Hur gör jag en beställning i webbutiken?

Du beställer produkterna i webbutiken genom att klicka på "Lägg i varukorgen" när du hittat en produkt.

Vill du fortsätta handla söker du upp nästa produkt och lägger den i varukorgen. När du lagt till de produkter du vill handla klickar du på "Till kassan".

Vad kan jag beställa via webbutiken?

Du kan beställa de flesta av våra produkter via vår webbutik: våra böcker, tryckta blanketter, kollektivavtal samt lagar. Du hittar även en del av våra specialprodukter som taltränings- och arkivmaterial, journalmappar och tiddagböcker med mera.