Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Kommande träffar i Kompetensforum

Här kan du se vad som är på gång inom Kompetensforum för digital mognad. Vi erbjuder bland annat seminarium, utbildningar och träffar.

21 maj 2024 kl. 9:00 - 12:00

Lärande i välfärden

En förutsättning för att lyckas utveckla välfärden genom digitalisering och AI är kontinuerlig kompetensutveckling och tillgång till helt nya kompetenser. När teknikutvecklingen går allt snabbare blir våra kompetenser och våra förmågor allt snabbare utdaterade än tidigare. Förr lärde man inför arbetslivet, idag talas det allt mer om lärande som en del av arbetslivet. Hur kan vi, både som individer och organisationer, accelerera vårt lärande?

22 maj 2024 kl. 9:00 - 11:00

Gemensam träff

Välkommen till en gemensam träff mellan Kompetensforum och Partnerprogrammet!

29 maj 2024 kl. 10:00 - 11:00

Fördjupning Lärande i välfärden

För Kompetensforums medlemmar arrangerar vi en uppföljande träff på vissa av seminarierna. Dessa uppföljande träffar är till för fördjupat lärande, dialog och erfarenhetsutbyte mellan kommuner och regioner som ingår i Kompetensforum.

30 maj 2024 kl. 10:30 - 12:00

Digitala nationella prov (DNP) - Så får vi förutsättningarna på plats!

Hösten 2024 är gymnasieskolan först ut med att genomföra obligatoriska digitala nationella prov (DNP) i svenska och engelska. Från våren 2025 kommer DNP att införas för såväl grundskola som för gymnasium och vuxenutbildning.

Förberedelserna inför, och genomförandet av, de digitala nationella proven medför en hel del tekniska och organisatoriska utmaningar. Hur ser förutsättningarna ut och hur kan vi hjälpas åt för att säkerställa att vi är redo för de stundande digitala provgenomförandena?